Ga verder naar de inhoud

pARTkoer BEELDENDE KUNST & ARCHITECTUUR - 6e lj

Kostprijs kunsttraject: ā‚¬13/leerling voor de 4 modules verspreid doorheen het schooljaar 24-25

1. Voorstelling in het cultuurhuis

X tot de zoveelste 025

X tot de zoveelste | Cie Frieda


EĆ©n beginpunt, maar wel X tot de zoveelste mogelijkheden. Jullie bepalen het verhaal!

In het begin is alles mogelijk
Vick Verachtert en NikĆØ Moens geven het startschot in dit verhaal over een vrouw op een kruispunt in haar leven. Daarna ligt het lot van de vrouw in de handen van het publiek. Het podium is bezaaid met objecten en zinnen.

Het publiek beslist mee
De leerlingen in de zaal kiezen voorwerp na voorwerp en bepalen zo mee de weg die het hoofdpersonage inslaat. Kiezen is verliezen, maar als je kiest, ontstaat een verhaal. De acteurs beelden jullie keuzes uit. Zo komt 1 van de X tot de zoveelste mogelijkheden tot leven.

Is het kerstavond?
Gaat de deur open?
Als de deur opengaat, zal ze hem dan binnenlaten?
Wat zal ze tegen hem zeggen?
Zullen ze gelukkig zijn?

Elke opvoering van ā€˜X Tot De Zoveelsteā€™ is bijgevolg uniek doordat het verloop ervan bepaald wordt door het publiek (jawel, de leerlingen).


Spel en concept NikĆØ Moens, Eva Binon/Jan Palinckx

www.frieda.wtf

Pers

"De schoonheid in het spel der objecten en poppen charmeren, de onderliggende tristesse in verhaal en verbeelding raakt. Cie Frieda toont met deze productie wederom wat ze kunnen. Elke verfijnde theaterliefhebber moet ze bezig zien. Dat is gewoon onvermijdelijk." **** ā€“ Theaterkrant

X tot de zoveelste 031 klein
X tot de zoveelste 112 klein

DATUM 'X TOT DE ZOVEELSTE':

di 1.04, om 13u30 | Cc Strombeek
(optievoorstellingen: di 1.04 om 10u30 en ma 31.03 om 13u30)

EXTRA:
Theater | beeld | interactief
Max. 120 leerlingen
Duur: tussen 35 en 65 min. (afhankelijk van de keuzes die worden gemaakt door de leerlingen)

2. Workshop rond architectuur op school

Bouwen aan je droomstad

In welke stad zou jij het liefst willen wonen? We denken na over onze omgeving en de dingen die we belangrijk vinden. Bestaat onze droomstad al, of moeten we die nog bouwen? Tijdens deze workshop o.l.v. Mooss vzw kruipen we in de rol van architecten, ingenieurs, uitvindersā€¦ en creĆ«ren onze stad. We onderzoeken onze ideale woonomgeving terwijl we nadenken over themaā€™s als natuur, plezier, toegankelijkheid en schoonheid. Laat je creativiteit de vrije loop terwijl we gebouwen ontwerpen, parken plannen en bruggen bouwen.

3. Doe-Denk-Dingen

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ā€˜doedingā€™ voor in de klas, een ā€˜doedingā€™ voor thuis en een ā€˜denkdingā€™. Korte, speelse activiteiten om BEELDENDE KUNST & ARCHITECTUUR maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

4. Kunstkoffer

Partner Bamm! maakte een kunstkoffer op maat, met een gedetailleerde handleiding, opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten uit te voeren in/met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier Beeldende Kunst & Architectuur. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoelang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen. Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's.

Thema's BEELDENDE KUNST & ARCHITECTUUR: Ruimte ā€“ Materiaal ā€“ Ritme ā€“ Kleur ā€“ Textuur.

Introductievideo Kunstkoffer BEELDENDE KUNST EN ARCHITECTUUR

Schrijf jouw klas in voor het pARTkoer traject rond BEELDENDE KUNST & ARCHITECTUUR voor het 6e leerjaar.